فروشگاهی مرجع جهت ارائه فایل های روانشناسی

در این وبلاگ می توانید انواع متنوعی از بهترین فایل ها در زمینه انگیزشی و روانشناسی را مشاهده نمایید.

فروشگاهی مرجع جهت ارائه فایل های روانشناسی

در این وبلاگ می توانید انواع متنوعی از بهترین فایل ها در زمینه انگیزشی و روانشناسی را مشاهده نمایید.

تحلیلی بر داستان فیلم get out

این فیلم، محصول سال 2017 می باشد و از بازیگران مطرح آن می توان به کاترین کینر اشاره نمود. اثری مهیج است که کارگردانی آن را جردن پیل بر عهده دارد که پس از ساختن چندین فیلمی کمدی، اکنون توانسته است اثری را خلق کند که آمیخته از سکانس هایی ترسناک، عاشقانه و حتی کمیک نیز می باشد. در تحلیلی بر داستان فیلم get out قصد داریم که با کاراکترهای اصلی این اثر و مشکلات رفتاری و روانی آنها از جنبه روانشناختی آشنا شویم. 
 خلاصه ای از طرح فیلم get out
این فیلم ماجری مرد سیاه پوستی به نام کریس را نشان می دهد که به تازگی با دختری سفید پوست به نام رز اشنا شده و قصد ازدواج دارند. نگرانی کریس از این جنبه می باشد که شاید خانواده رز به دلیل تفاوت نژادی، او را قبول نکنند و اصرار دارد که رز حتما این موضوع را قبل از ازدواجشان به خانواده اش بگوید.
رفتارهای متضاد و گاه ناراحت کننده خانواده رز، چیزی است که کریس را آزار می دهد. در جایی دوستان والدین رز که در یک روز به مراسمی از آنها دعوت شده اند برخی رفتار و عادات او را مثل سیگار کشیدن و یا گنگ بودن در داشتن هدف و برنامه در زندگی و یا انتخاب یک دختر سفید پوست به عنوان معشوقه را مورد نکوهش قرار می دهند.
با این حال پس از اینکه مادر رز خانم میسی که یک روانشناس است به کریس می گوید که می تواند از طریق یک جلسه هیپنوتراپی اعتیاد او به سیگارش را درمان کند، او در این دام گرفتار می شود و فردای آن جلسه به بعد اتفاقات عجیبی را تجربه می کند؛ هر چند که اعتیادش به سیگار درمان شده است. 
جدا از رفتارهای والدین رز با کریس، خدمتکارخانه جورجینا و باغبان منزل والتر نیز رفتارشان با کریس عجیب می باشد؛ به نوعی تمایل دارند که او را بترسانند و از آن خانه فراری دهند و از طرفی سعی دارند که پیامی را به او برسانند.
فیلم get out بر اساس چه مفاهیمی ساخته شده است
این فیلم را می توان یک اثر چند وجهی از جوردن پیل به حساب آوریم. از طرفی این اثر بر روی موضوع نژادپرستی کار می کند و به نوعی دوره ای را در آمریکا به ذهن بیننده می آورد که مربوط به به بردگی جنسی سیاه پوستان توسط سفید پوستان بوده است.
جدا از این مورد، شما اضطراب ناشی از نژاد سیاه بودن را بارها در سکانس های مختلف در شخصیت کریس مشاده می کنید که به دلیل این موضوع، ترس از رها شدن و توسط دوست دخترش رز را دارد.
همچنین این فیلم به تاثیر و اهمیت تفاوت نژادی در موضوع ازدواج می پردازد که چگونه می تواند مشکلاتی را برای یک فرد به وجود آورد. البته موضوعاتی همچون آسیب های دوران کودکی و نقش منفی آنها در بزرگسالی فرد و همچنین ترس های آن دوران و اثر آنها بر روبط فردی و اجتماعی شخص در دوران بزرگسالی اش نیز در این فیلم بررسی شده که در ادامه مختصرا به آنها می پردازیم.
نشانه های شخصیت بیمارگونه بازیگران فیلم get out
در این اثر می بینید که تمامی بازیگران به خوبی توانسته ند از نقش خود برآیند و علائم روانی و رفتاری شخصیت بیماری را که از آن برخوردار هستند را به بیننده نشان بدهند.
مثلا ویژگی های شخصیتی کریس را در سکانس هایی مختلف از فیلم مشاده می کنید. او با وجود آزارهای فراون از سوی خانواده رز، همچنان به اووفادار است و او را ترک نمی کند. در انتها می بینید که او تمایل دارد با رز خانه والدین او راترک کند که البته او قبول نمی کند.
پسر خانواده جرمی، فردی بسیاربی ادب، بزهکار و تندخو است. در سکانسی از فیلم دیده می شود که او قصد حمله به کریس را دارد و یا بر سر میز شام، از ارتباطات جنسی رز با دوست پسرهای قبلی اش می گوید.
والدین رز که خانم میسی و آقای دین نام دارند، افرادی خود شیفته و بیماران سادیسمیک هستند که با دیوانه کردن دوست پسرهای رز که سیاه پوست می باشند آنها را به بردگی خود درمی آورند.
موضوعات روانشناختی که در فیلم get out به تصویر کشیده شده اند
سه نوع آسیب ناشی از دوران کودکی را می توانید در کاراکتر کریس در این فیلم مشاده کنید:
ترس از رهاشدن
به دلیل تجربه ای که کریس از کودکی و خود و تصادف مادرش دارد، او به نوعی از یک اضطراب رها شدن رنج می برد و به همین دلیل او تا انتها با رز همراه می ماند و خانواده او را تحمل می کند و درابتدای فیلم مشاهده می کنید که او اصرار دارد که رز حتما این موضوع را به خانواده اش از قبل اطلاع دهد.
بحران هویت
زمانی که مادر رز کریس را هیپنوتیزم می کند، توسط تکان دادن یک فنجان قهوه او را به یک حالت خلسه عمیقی فرو می برد و در قالب هیپنوتراپی، سعی دارد به او القاء کند که دقیقا پس از آن حادثه مربوط به مادرش، او از یک جایگاه انسانی سقوط کرده است؛ به نوعی که هویتی برای او مشخص نیست و از جنبه مذهبی موجوداتی بدن او را تسخیر کرده اند.
ترس از آسیب جسمی و اخته شدن توسط مادرش
این موضوع نیز همواره کریس را در دوران کودکی اش آزار داده است و زمانی که متوجه می شود خانواده رز قصد تسخیر بدن او و شستشوی مغزی او را دارند، در حالی که بر روی صندلی و بسته به طناب می باشد بارها از حال می رود.
در نهایت مشاهده می کنید که این سه ترس با هم آمیخته شده، کریس را به خصوص زمانی که می فهمد که معشوقه اش زنی به مانند مادرش است او را ترک کرده و به نوعی او را از دست داده است، تا مرز جنون می رود و این تصمیم رامی گیرد که یا باید بدن خود واگذار کند و تبدیل به برده ای جنسی برای سفید پوستان شود و یا همه آن افراد را از بین ببرد.
برای مشاهده دیگر مقالات در این زمینه می توانید به دسته تحلیل فیلم های روانشناختی و همچنین برای مشاهده لیست کاملی از فیلم های روانشناسی، می توانید به صفحه مربوطه مراجعه کنید.
منبع
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد