فروشگاهی مرجع جهت ارائه فایل های روانشناسی

در این وبلاگ می توانید انواع متنوعی از بهترین فایل ها در زمینه انگیزشی و روانشناسی را مشاهده نمایید.

فروشگاهی مرجع جهت ارائه فایل های روانشناسی

در این وبلاگ می توانید انواع متنوعی از بهترین فایل ها در زمینه انگیزشی و روانشناسی را مشاهده نمایید.

فیلم to the bone

این فیلم اثری زیبا با بازی کیانو رویوز و کارگردانی مارتی نکسون می باشد. فیلم to the bone حول دختری به نام الن می گردد که از بی اشتهایی روانی رنج می برد و در حال تلاش برای بهبودی از این شرایط می باشد. با وجود آنکه نشانه های رفتاری و احساسی در الن بیش از حد در این اثر منفی گرایانه می باشد و شاید مخاطب با تماشای آن، به نوعی بیشتر ناامیدی از درمان را تجربه کند تا امید به بهبودی، با این حال سعی شده تا علائم این بیماری به خوبی در کاراکتر الن به تصویر گذشته شود. در ادامه به داستان و نقدهای وارد شده بر آن می پردازیم. 
 داستان فیلم to the bone
در ابتدای فیلم شما دختری بسیار لاغر اندام را مشاهده می کنید که در حال بررسی بدنی خود در جلوی آینه می باشد؛ دختری به نام الن که مبتلا به بی اشتهایی روانی است و با نامادری و خواهر کوچکتر خود زندگی می کند. در همین سکانس است که فردی بی اطلاع از این اختلال روانی، به وجود یک مشکل فیزیکی و روانی در الن و رنجی که او از آن می برد پی خواهد برد.
الن با وجود ناامیدی نامادری خود هر دو به سراغ دکتر بکهام می روند و او گروه درمانی را پیشنهاد می دهد؛ گروهی از دختران و یک پسر به نام لوک که همگی به نوعی درگیر با این اختلال می باشند. الن با اصرار خواهر کوچکترش به این گروه می پیوندد و تقریبا تمامی سکانس های این فیلم از نحوه بروز رفتارهای این افراد و تلاش آنها برای حمایت از همدیگر می باشد.
علائم این اختلال به خوبی در فیلم to the bone کار شده است. مثلا، وسواس بیش از حد بر روی بدن خود، موردی است که الن دائما در جلوی آینه مشغول آن می باشد. استفراغ او پس از غالب وعده های غذایی که می خورد نیز موردی دیگر است که در قسمتی از فیلم شاهد آن می باشیم.
نقدهای وارد بر فیلم to the bone
با وجود بررسی علمی علائم این بیماری در این فیلم، نقدهای زیادی نیز بر آن وارد می باشد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:
معمولا افراد مبتلا به اختلالات خوردن خیلی دیر و سخت در غالب گروه از همدیگر مراقبت و حمایت می کنند؛ در حالی که در فیلم شاهدیم که این اتفاق خیلی زود بین اعضای گروه رخ می دهد و بیشتر به نوعی یک مهمانی دوستانه است تا یک متد درمانی.
همچنین احتمال اینکه افراد مبتلا به این اختلال به دلیل عشق به یک فرد دیگر، تصمیم به مبارزه با این بیماری بگیرد کم است. در فیلم to the bone مشاهده می کنیم که الن در پایان فیلم به دلیل رویایی که در مورد لوک می بیند و اطلاعی که از عشق او نسبت به خودش دارد، امیدوار به درمان می شود و سعی می کند که تا انتهای مسیر پیش برود.
تاثیر خانواده بر بهبود این بیماری بسیار حائز اهمیت است؛ با این وجود در این فیلم نقش خانواده کم رنگ جلوه داده شده است و مخاطب یک خانواده ای از هم پاشیده و افسرده را شاهد است که تنها یک نفر از اعضای آن به اختلال خوردن دچار می باشد.
بازیگران فیلم
از جمله بازیگران این فیلم می توان به موارد زیر اشاره نمود:
  • Rebekah kennedy← پنی
  • Lily collins← الن
  • Dana wilson← مارگو
  • Ziah colon← آنگل
  • Liana liberato← کلی
  • Valerie palincar← مادر الن
  • Keanu reeves← دکتر بکهام
و خیلی از بازیگران دیگر که به زیبایی این اثر کمک بالایی نموده اند.
دانلود فیلم to the bone
برای دانلود فیلم to the bone، می توانید به وبسایت novinpsychology.com مراجعه کنید؛ همچنین برای مشاهده لیست کاملی از فیلم های روانشناسی، می توانید به صفحه مربوطه بروید.
منبع
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد