فروشگاهی مرجع جهت ارائه فایل های روانشناسی

در این وبلاگ می توانید انواع متنوعی از بهترین فایل ها در زمینه انگیزشی و روانشناسی را مشاهده نمایید.

فروشگاهی مرجع جهت ارائه فایل های روانشناسی

در این وبلاگ می توانید انواع متنوعی از بهترین فایل ها در زمینه انگیزشی و روانشناسی را مشاهده نمایید.

فیلم The Miracle Worker

این فیلم اثری فوق العاده از کارگردان برجسته آرتور پن می باشد. فیلم The Miracle Worker به نوعی به دلیل نوع ارتباط یک متخصص کودک با دختر خانواده که مبتلا به بیماری مننژیت می باشد هم می تواند یک اثر آموزنده برای والدین و هم دانشجویانی باشد که در این زمینه فعالیت می کنند. این اثر برای سال 1962 است و داستانی واقعی از زندگی هلن کلر دختری که نابینا و ناشنوا بود را به تصویر می کشد که بعدها توانست به واسطه دکترش به تدریج پیشرفت کند و به نویسنده ای بزرگ تبدیل شود. در ادامه به توضیحاتی در ارتباط با داستان فیلم The Miracle Worker می پردازیم. 
 داستان فیلم The Miracle Worker
این فیلم داستان واقعی از زندگی هلن کلر است که در خانواده ای با پدر ومادرش و عمه اش زندگی می کند. مشکلاتی همچون عدم توانایی در حرف زدن و شنیدن و حتی عدم درک معنی کلمات، باعث شده تا والدین هلن به این تصمیم برسند تا دکتری متخصص در این زمینه را استخدام کنند تا به فرزندشان مهارت های ارتباطی را فرا دهد.
زنی به نام آنا سالیوان به دعوت آنها به خانه خانوده کلر می آید. او به دلیل زندگی مشقت باری که در کودکی اش داشته و به همراه بردرش در یتیم خانه بزرگ شده است، از صبر و قاطعیت بالایی برخوردار است و از آنجا که خود نیز نیمه بینا می باشد می داند که چگونه باید با کودکان دارای این نوع اختلالات رفتار کند.
آنا با تکنیک هایی همچون عامل تنبیه و تشویق و مسئله شرطی سازی که در رویکرد رفتارگرایی در روانشناسی به کار می رود، آنا می تواند به او انگیزه ای را برای یادگیری مفاهیم اشیاء و کلمات بدهد. این اثر انگیزشی دقیقا حول این مسئله در جریان می باشد.
شما در سکانس های مختلفی از فیلم به کارگیری تقویت و تنبیه مثبت و منفی توسط آنا را مشاهده می کنید. مثلا محرومیت هلن از خوردن شیر و غذای مورد علاقه اش که یک تنبیه منفی محسوب می شود و یا در قسمتی او را در یک اطاق حبس می کند که یک تنبیه مثبت به حساب می آید.
بازیگران فیلم
از جمله بازیگران این فیلم می توان به موارد زیر اشاره نمود:
  • Anne bancroft ← آنا
  • Victor jory← کاپیتان کلر پدر هلن
  • Inga swinson← کیت مادر هلن
  • Andrew prine← جیمز
  • Kathleen comegys← عمه هلن
  • Patty duke← هلن کلر
  • Grant code ← دکتر
و خیلی از بازیگران دیگر که به زیبایی این اثر کمک بالایی نموده اند.
دانلود فیلم The Miracle Worker
برای دانلود فیلم The Miracle Worker، می توانید به وبسایت novinpsychology.com مراجعه کنید؛ همچنین برای مشاهده لیست کاملی از فیلم های روانشناسی، می توانید به صفحه مربوطه بروید.
منبع
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد